Tuesday, October 6, 2009

Wahai Yang Maha Pengasih Lagi Yang Maha Penyayang

Assalamu'alaikum,

Alhamdulillah, wassolatu wassalmu'ala rasulillah, wa'ala alihi wasohbihi waman waalaa. 'amma ba'du.

"Ya Ar Hamar Rahimin"

Wahai Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...Wahai Allah....Wahai Allah

Jika kita mendalami maknyanya, sampailah kita kepada samudera kasih sayang Allah yang melebihi semua yang menyayangimu. Rugilah mereka yang menutupi dirinya dari kasih sayang Allah. Rugilah mereka yang menolak kelembutan Allah. Rugilah mereka yang menolak cahaya keampunan Allah.

Wahai Yang Maha Menhasihi melebihi semua yang mempunyai sifat kasih sayang. Kalimah ini akan membuka pintu keluhuran, pintu cahaya keindahan, pintu cahaya maghfirah. pintu cahaya kepada kejayaan dan kebahagiaan dunia wal akhirat.

Ketahuilah ikhwan wa akhawat, jika seorang hamba merindui Allah, sungguh pasti Allah akan merinduinya. Jika seroang hamba memohon keampunan kepada Allah, maka sungguh doa dan munajatnya itu petanda Allah mengampuninya.

Itu kerana Allah menyenangkan jiwa hambaNya yang berputus asa dengan rahmatNya. Wahai para hamba Sang Maha Mengasihani, janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah swt kerana sesungguhnya Allah memaafkan dosa-dosa kalian.

Ayyuhal ikhwah wa akhwat,

Allah mmenyayangi kami
Allah merindui kami
Allah mencintai kami
Allah menunggu kami
Allah bersabar dengan kami
Allah memanggil-manggil kami
Allah menyeru kepada kami

Apa tidak cukup segala nikmat yang telah dilimpahkan menandakan kasih sayangNya kepada kami agar kami tidak berputus asa denganNya dan akan terus memanggilNya? Jangan sombong dengan Allah. Rugilah mereka yang sombong dengan pemberian Allah.

Adakah yang lebih indah dari Allah swt?

Justeri itu, terangilah jiwa-jiwa kami dengan cahaya keindahan Allah swt, semoga Allah melimpahkan keindahan dalam hari-hari kita, dunia wal akhirat, zhahiran wa bathinan..Ameen

Wassalam.

No comments: