Thursday, October 9, 2008

Ya Allah, temukanlah kami........

Assalamu'alaikum,

Alhamdulillah, wasssolatu wassalamu'ala rasulillah, wa'ala alihi wasohbihi wamanwaalaa, 'amma ba'd.

Alhamdulillah,dah pn seminggu dalam Shahru Syawal. May all of you had a gd time visiting relatives sambil bermaaf-maafan antara satu sama lain. Tapikan,rindu terhadap bulan Ramadan masihterasa kuat dalam hati.Masyallah, impak Ramadan sangat kuat dalam hati ini.

My dear brothers and sisters,andainya Ramadan yang telah lalu itu Ramadan yang terakhir bagi kita? Apa telah kita benar manfaat serta pelajari dari madrasah Ramadan ini? Bayangkan kita dipanggil oleh Allah tanpa kita merasa kemanisan Ramadan yang bru sahaja lalu?Betapa ruginya kita!

How i wish Ramadan was longer! How we wished Ramadan was longer!The feeling of Ramadan is really unexplainable.I cant even tink of words to describe it. Macam maner penat pun kiter bersekolah, bekerja sehari, tapi hati kita semua tidak tergerak pon to lepaskan solat terawih walaupun solat sunnah ini banyak rakaatnya dan adakalanya panjang. Itulah keluarbiasaan Ramadan.

Ya Allah, temukanlah kami dengan Ramadan yang bakal menjelang.Ya Allah, janganlah Engkau memanggil kami sebelum Engkau telah memberi kami peluang untuk merasakan kemanisan serta keberkahan Ramadan. Sesungguhnya, bulan yang paling mulia itu kami benar2 mengharapkan maghfirahMu.

Ya Allah, di antara kami yang merindui Ramadan bermakna Engkau benar2 menyayangi kami Ya Allah. Ya Allah, di antara kami yang tidak merasakan kemanisan serta kerindun Ramadan Engkau brikanlah kami petujuk serta hidayahMu Ya Allah. Janganlah kami termasuk dalam golongan yang rugi, yang tidak merasa kemanisan Ramadan melainkan hanya lapar dan dahaga sahaja Ya Allah.

Ya Allah,Engkaulah yang Maha Pengsih lagi Maha Penyayang. We Love You Allah and we all yakin You Love Us Ya Allah.

Salam Lebaran to alll once again, minal 'aidil wal faizin wal maqbulin. Wa kullu 'amin kuntum bil khair.

Wa afwaminkum. Wassalam.

No comments: