Thursday, September 25, 2008

Ramadan's Ending

Assalamu'alaikum,

Alhamdulillah, wassolatu wassala mu'ala Rasulillah, wa'ala alihi wasohbihi waman waalaa, 'amma ba'du.

Alhamdulillah, Thank You Allah. Thank You for that very special thing. Thank You.

My dear readers, be aware that Ramadan's ending. Believe it or not, u hafta face the fact that Ramadans is at its peak, and it will leave us all.Reflect upon ourselves, thruout dis Holy month
(1) Has the term "shaum"(fast) really mean to us?
(2) Have we light up our nitex in calling for Allah?
(3) How have we spent our first 2/3 of the month of the 'Abd?
(4) Have we been reading the Quran from our hearts or jux the lips?
(5) Have we prayed for Laila Qadri?
(6) Have we cried for Allah to accept our repentance, our doas, our Shaum and our prayers?
(7) Have we been bz with preparation of the Eid fitri or preparation of the laz ten nitex of Sayyidul Shahr?

My dear readers,janganlah kita sibukkan diri kita dengan perkara-perkara yang melalaikan, yang menjauhkan diri kita dari Allah. Sesunguhnya, dalam malam-malam terakhir dalam Ramadan ini, Allah menurunkan satu malam yang digelar laila Qadri yang kita kurang pasti bila itu akan turun tetapi untunglah bagi mereka yang bangun untuk menantikanna sambil mengharakan dan berdoa kepada Allah agar ditemukan dengan Laila Qadri. JANGAN LALAI.....JANGAN LALAI....JANGAN LALAI!

Prsiapan hari raya itu janganlah hingga menyebabkan kita lalai kepada Allah. I always ask myself dis question till it makes me cry: Andai aku jumpa Ramadan lagi!

Wake up my dear readers, Demi Allah, Demi Keuntungan dirimu meraih maghfirah Allah, matikan radio atau alat media massa yang membuat kamu lalai untuk berayer. Bayangkan kalau Nabi masih hidup dan melhat persiapan kami semua untuk berayer, yakinlah bahawasanya nabi akan melabelkan kita sebagai umat Nabi yang PALING RUGI! Sedangkan rahmat Allah yang mencurah-curah atas kita yang menjaminkan kesejahteraan, kebahagiaan serta syurga Allah kita tidak endahkan, Masyallah, rugi sekali....sangat..sangatlah rugi.

Semoga Allah mengampuni dosa-dosa kita semua, merahmati kita serta menemukan kita dengan Lailatul Qadar, dengan syafaat Nabi Muhammad saw, serta para awliya, wa syuhada i wassolihin....solawatullahi wasalamuh, 'alaihi wa'alaihi ajma'in....biha zhihi niyyah...Al Fatihah!



Ameen.
Wa afwaminkum...Wassalam.

1 comment:

alfaqeer said...

reading blogs like yours gives me such optimism for the future of the Muslim Ummah. :)